اطلاعات عمومي اطلاعات عمومي .

اطلاعات عمومي

تميز كردن دريچه ها

چگونه دريچه خشك كن خود را تميز كنيم


اگر لباس‌هاي شما مدت زيادي طول مي‌كشد تا خشك شوند، ممكن است به دليل پرز شدن در خشك‌كن شما باشد. 

آيا خشك شدن لباس هاي شما بيشتر از حد معمول طول مي كشد؟ آيا بوي چيزي مي سوزد در رختشويي؟ آيا بعد از گذاشتن يك محموله لباس، قسمت بالاي خشك كن شما براي لمس كردن آن خيلي داغ است؟ اگر پاسخ شما به هر يك از اين سؤالات مثبت است، وقت آن رسيده است كه دريچه خشك كن خود را به طور معمول تعمير و نگهداري كنيد. علائم هشدار دهنده اي مانند اين نشانه هاي رايجي از كثيف يا گرفتگي خشك كن است كه به طور بالقوه مي تواند خانه شما را در معرض خطر آتش سوزي قرار دهد. اطلاعات جديدي در خصوص تعمير پكيج را مطالعه كنيد

ادارات آتش نشاني محلي در سراسر ايالات متحده از سال 2014 تا 2018 به حدود 14000 آتش سوزي مربوط به خشك كن ها در سال پاسخ دادند. و حدود يك سوم از آتش سوزي ها به دليل دريچه هاي كثيف - آنهايي كه با پرز، گرد و غبار و فيبر مسدود شده بودند، ايجاد شد. به همين دليل است كه راس ديميت، مدير آموزش مؤسسه ايمني دودكش آمريكا، يك مؤسسه آموزشي غيرانتفاعي كه تكنسين هاي اگزوز دودكش و خشك كن را آموزش مي دهد و گواهي مي دهد، تميز كردن دريچه خشك كن را سالانه توصيه مي كند.

ديميت مي‌گويد: «اگر خشك شدن لباس‌هاي شما بيشتر از آنچه بوده است طول مي‌كشد و به تدريج طولاني‌تر و طولاني‌تر مي‌شود، اين نشان مي‌دهد كه دريچه شروع به بسته شدن مي‌كند و جريان هوا را از دست مي‌دهيد. جريان هوا بخش مهمي از خشك شدن صحيح لباس است.

آخرين باري كه خشك كن خود را تميز كرديد كي بود؟ به گفته Home Depot و Family Handyman، اگر پاسخ «مدتي» يا «هرگز» است، در اينجا نحوه شروع كار را آورده ايم.
اكنون اين آموزنده است

تميز كردن دريچه خشك كن نه تنها خانه شما را در برابر آتش سوزي احتمالي خانه محافظت مي كند، بلكه مي تواند در هزينه قبض انرژي شما صرفه جويي كند. هنگامي كه دريچه شما تميز شد، لباس ها سريعتر خشك مي شوند!
فهرست

ابزار و لوازم مورد نياز شما
مرحله 1. خشك كن خود را جدا كنيد
مرحله 2. دريچه را با كيت برس تميز كنيد
مرحله 3. دريچه را با جاروبرقي بكشيد
مرحله 4. خشك كن خود را دوباره وصل كنيد
نكاتي در مورد تميز نگه داشتن دريچه خشك كن

ابزار و لوازم مورد نياز شما

دستكش ايمني
پيچ گوشتي
كيت تميز كردن دريچه خشك كن (اين شامل برس ها و ميله هاي انعطاف پذير است كه به شما كمك مي كند خشك كن را تميز كنيد. در اكثر فروشگاه هاي سخت افزار موجود است.)
با اتصال شلنگ جاروبرقي

مرحله 1. خشك كن خود را جدا كنيد

قبل از شروع به تميز كردن دريچه خشك كن، سيم برق متصل به خشك كن خود را از پريز جدا كنيد يا اگر خشك كن گاز داريد، شير گاز/پروپان را ببنديد. ممكن است لازم باشد خشك كن را حدود يك فوت از ديوار دور كنيد تا به بند ناف برسيد.
مجراي خشك كن را كه در پشت خشك كن قرار دارد از ديوار و خشك كن جدا كنيد. شايد لازم باشد از پيچ گوشتي براي برداشتن كانال استفاده كنيد.
دريچه بيروني را در خارج از خانه خود قرار دهيد و درب دريچه را از نقطه خروج برداريد. اين كار تميز كردن آن را با برس راحت تر مي كند. اگر مطمئن نيستيد كه دريچه بيروني كجاست، خشك كن خود را روشن كنيد و به بيرون از خانه برويد و در اطراف قدم بزنيد و به صداي خشك كن گوش دهيد.

مرحله 2. دريچه را با كيت برس تميز كنيد

كيت تميز كننده را جمع آوري كنيد. برس را به يكي از ميله هاي انعطاف پذير وصل كنيد.
برس را در دريچه هوا قرار دهيد و به آرامي برس را بچرخانيد در حالي كه آن را به صورت عقب و جلو حركت مي دهيد تا تمام پرزها از بين بروند. اگر برس به اندازه كافي بلند باشد، مي تواند تا نقطه خروجي بيرون برسد.
به تميز كردن ادامه دهيد تا دريچه بدون پرز باشد.
پس از تميز كردن دريچه، مجرا و داخل خشك كن را تميز كنيد.

مرحله 3. دريچه را با جاروبرقي بكشيد

يك شلنگ به جاروبرقي خود وصل كنيد تا بتواند به پرزهايي كه برس نخورده برسد برسد.
جاروبرقي را در دريچه هوا قرار دهيد و هر گونه پرز يا گرد و غبار باقي مانده را برداريد.
پرزهاي مجراي و داخل خشك كن را نيز با جاروبرقي بكشيد.
به دريچه بيروني خانه خود برويد و آن را جاروبرقي بكشيد. (اگر جاروبرقي شما فقط براي استفاده در خانه است، اين مرحله را رها كنيد و فقط با برس تميز كنيد.)
پوشش بيروني دريچه را تعويض كنيد.

مرحله 4. خشك كن خود را دوباره وصل كنيد

هنگامي كه تميز كردن دريچه را به پايان رسانديد، وقت آن است كه خشك كن را دوباره كنار هم قرار دهيد.

قبل از اينكه همه چيز را دوباره وصل كنيد، مطمئن شويد كه مجاري آسيب نديده اند. اگر مجراي آن خم شده يا سوراخ دارد، آن را تعويض كنيد.
كانال را دوباره به دريچه و خشك كن متصل كنيد. از پيچ گوشتي از قبل استفاده كنيد.
خشك كن را به جاي خود برگردانيد.
خشك كن را به پريز وصل كنيد يا شير گاز/پروپان را دوباره روشن كنيد.
خشك كن را با چند دقيقه كاركردن تست كنيد تا مطمئن شويد كه به درستي وصل شده است و گرد و غبار باقي مانده را پاك كنيد.

توجه: اگرچه مي توانيد دريچه خشك كن خود را خودتان تميز كنيد، اما ديميت هميشه استخدام يك متخصص را توصيه مي كند. او مي‌گويد: «آنها چيزهاي ديگري مانند نصب صحيح را مي‌دانند. همچنين، اگر خشك‌كن به بيرون از پشت بام شما هواكش مي‌كند، ممكن است نخواهيد از نردبان براي تميز كردن آن استفاده كنيد.

براي يادگيرندگان بصري، در اينجا يك ويديو گام به گام آموزنده در مورد نحوه تميز كردن دريچه وجود دارد.
نكاتي در مورد تميز نگه داشتن دريچه خشك كن

اكنون كه دريچه خشك كن شما تميز است، وقت آن است كه آن را همينطور نگه داريد. كميسيون ايمني محصولات مصرفي ايالات متحده به شما توصيه مي كند براي كاهش ميزان پرز در دريچه خود اقدامات زير را انجام دهيد.

فيلتر پرزگير در خشك كن خود را تميز كنيد

 

بعد از هر بار لباسشويي نه تنها آسان است، بلكه يكي از بهترين راه ها براي جلوگيري از آتش سوزي خشك كن است.
داخل و اطراف جايي كه فيلتر پرز مي رود جاروبرقي بكشيد تا همه زباله هاي اضافي جمع شود.
اطراف و پشت خشك كن را جارو كنيد.
داخل خشك كن را مرتباً با يك برس اسكراب و آب گرم و صابون تميز كنيد، به خصوص اگر از ورقه هاي خشك كن استفاده مي كنيد. بعد از آبكشي مي توانيد آن را با حوله خشك كنيد.
مواد مجراي پلاستيكي يا فويل را با كانال فلزي نيمه سفت و سخت يا موجدار جايگزين كنيد. اين ماده حداكثر جريان هوا را فراهم مي كند، در حالي كه مواد ديگر اين كار را نمي كنند.
لباس هايي كه با بنزين، روغن هاي پخت و پز، مواد شوينده يا ساير مواد شيميايي فرار آغشته شده اند را بيش از يك بار بشوييد. بهتر است اين لباس ها را به جاي گذاشتن در خشك كن، آويزان كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۷:۲۲ توسط:اميد موضوع: نظرات (0)

بررسي خودروهاي هيوندا و كيا

كيا، هيونداي به صاحبان كيت هاي امنيتي، قفل پس از سرقت هاي هدفمند خودرو پيشنهاد مي كنند

 

خودروهاي مربوط به سال 2021 و قبل از آن، به ويژه در غرب ميانه در شهرهايي مانند ميلواكي و سنت لوئيس، به دليل گم شدن قطعه فرمان كه باعث مي شود با يك هك ساده به راحتي رانندگي كنيد، مورد هدف قرار مي گيرند. هك بدون كليد به طور گسترده در رسانه هاي اجتماعي گسترش يافته است تا جايي كه هيونداي در حال فروش يك كيت امنيتي پس از فروش است و هر دو شركت در حال توسعه يك به روز رساني نرم افزار پيشگيري از سرقت براي سال آينده هستند.

 

اين مدل‌هاي قديمي‌تر و كم‌هزينه‌تر مانند كيا ريو و اسپورتيج و هيونداي اكسنت داراي سيستم احتراق سنتي با كليد در دست هستند اما بدون ايموبلايزر موتور، كه براي روشن كردن موتور به يك تراشه منطبق در يك جا كليدي نياز دارد. سارقان مي توانند به سرعت سيستم را با چيزي به سادگي كابل USB و پس از بسته شدن درپوش جرقه زني، داغ كنند. سرقت خودرو بخشي از روند TikTok به نام "چالش كيا" است.

 

هيونداي موتور آمريكا در بيانيه‌اي پاسخ داد و خاطرنشان كرد: «متاسفانه خودروهاي ما در يك تلاش هماهنگ در رسانه‌هاي اجتماعي هدف قرار گرفته‌اند». كيا اذعان كرد كه "هيچ خودرويي را نمي توان به طور كامل ضد سرقت ساخت"، اما اين شركت نگران افزايش سرقت ها در مناطق خاص است. گزارش هاي رسانه هاي محلي نشان مي دهد كه 66 درصد از كل خودروهاي سرقت شده در ميلواكي در سال 2021 كياس يا هيونداي بوده است.

كيا اسپورتيج 2021

كيا اسپورتيج هاي قديمي هدف اين سرقت ها هستند. كيا

هيونداي اكسنت 2021

هيونداي اكسنت يك وسيله نقليه ارزان قيمت براي استفاده است. هيونداي

افزايش امنيت

 

تمام خودروهاي هيونداي و كيا پس از 1 نوامبر 2021 به صورت استاندارد با ايموبلايزر ضد سرقت عرضه مي شوند، بنابراين بسياري از مدل هاي 2022 و تمام دستگاه هاي 2023 از سرقت هاي وقيحانه در امان هستند. اما تنها در سال 2021، هيونداي 738081 دستگاه خودرو با توسان، سانتافه و الانترا به عنوان پرفروش ترين ها به فروش رساند.

 

براي بسياري از مالكان (بيشتر خودروهاي كيا از سال 2011 تا 2021 كه از كليد براي روشن كردن خودرو استفاده مي كنند و هيونداي ها از سال 2016 تا 2021 آسيب ديده اند: Accent، Elantra، Elantra GT، Sonata، Veloster، Venue، Kona، Tucson، سانتافه، سانتافه اسپورت، سانتافه XL و پاليسيد) آنقدر بد شده كه هيونداي و كيا با يك راه حل وارد عمل شده اند.

 

در همين حال، قفل فرمان مي تواند از سرقت هاي سوخت تيك توك جلوگيري كند. هيونداي و كيا قفل هايي را براي ادارات پليس توزيع كرده اند تا به مالكان هيونداي و كيا يك بازدارندگي رايگان ارائه دهند. كيت سنسور جديد هيونداي قرار است نحوه دسترسي سارقان به خودروها را هدف قرار دهد.

 

كيا و هيونداي هر دو در يك بيانيه ايميل به روز شده اين هفته گفتند كه اين شركت ها به دنبال نرم افزار به روز شده براي جلوگيري از سرقت خودروهاي هدفمند هستند. هيونداي تخمين زده است كه اين به روز رساني در مدل هاي خاصي در نيمه اول سال آينده در دسترس خواهد بود و برخي ديگر در اواخر سال 2023 عرضه خواهند شد.

 

پرونده هاي قضايي براي كيا و هيونداي به دليل سرقت ها شروع شده است. يك دعواي دسته جمعي به دنبال مالكان وسايل نقليه براي تعقيب خودروسازان به دليل «توليد وسايل نقليه بدون «سيستم ايموبلايزر خودرو» و «ناتواني در افشاي كامل نگراني‌هاي مربوط به ايمني» است. Automotive News 15 كت و شلوار را كه توسط مالكان خودرو در 14 ايالت تا اواخر سپتامبر ثبت شده بود، جمع آوري كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۰:۴۷ توسط:اميد موضوع: نظرات (0)