اطلاعات عمومی اطلاعات عمومی .

اطلاعات عمومی

بررسی خودروهای هیوندا و کیا

کیا، هیوندای به صاحبان کیت های امنیتی، قفل پس از سرقت های هدفمند خودرو پیشنهاد می کنند

 

خودروهای مربوط به سال 2021 و قبل از آن، به ویژه در غرب میانه در شهرهایی مانند میلواکی و سنت لوئیس، به دلیل گم شدن قطعه فرمان که باعث می شود با یک هک ساده به راحتی رانندگی کنید، مورد هدف قرار می گیرند. هک بدون کلید به طور گسترده در رسانه های اجتماعی گسترش یافته است تا جایی که هیوندای در حال فروش یک کیت امنیتی پس از فروش است و هر دو شرکت در حال توسعه یک به روز رسانی نرم افزار پیشگیری از سرقت برای سال آینده هستند.

 

این مدل‌های قدیمی‌تر و کم‌هزینه‌تر مانند کیا ریو و اسپورتیج و هیوندای اکسنت دارای سیستم احتراق سنتی با کلید در دست هستند اما بدون ایموبلایزر موتور، که برای روشن کردن موتور به یک تراشه منطبق در یک جا کلیدی نیاز دارد. سارقان می توانند به سرعت سیستم را با چیزی به سادگی کابل USB و پس از بسته شدن درپوش جرقه زنی، داغ کنند. سرقت خودرو بخشی از روند TikTok به نام "چالش کیا" است.

 

هیوندای موتور آمریکا در بیانیه‌ای پاسخ داد و خاطرنشان کرد: «متاسفانه خودروهای ما در یک تلاش هماهنگ در رسانه‌های اجتماعی هدف قرار گرفته‌اند». کیا اذعان کرد که "هیچ خودرویی را نمی توان به طور کامل ضد سرقت ساخت"، اما این شرکت نگران افزایش سرقت ها در مناطق خاص است. گزارش های رسانه های محلی نشان می دهد که 66 درصد از کل خودروهای سرقت شده در میلواکی در سال 2021 کیاس یا هیوندای بوده است.

کیا اسپورتیج 2021

کیا اسپورتیج های قدیمی هدف این سرقت ها هستند. کیا

هیوندای اکسنت 2021

هیوندای اکسنت یک وسیله نقلیه ارزان قیمت برای استفاده است. هیوندای

افزایش امنیت

 

تمام خودروهای هیوندای و کیا پس از 1 نوامبر 2021 به صورت استاندارد با ایموبلایزر ضد سرقت عرضه می شوند، بنابراین بسیاری از مدل های 2022 و تمام دستگاه های 2023 از سرقت های وقیحانه در امان هستند. اما تنها در سال 2021، هیوندای 738081 دستگاه خودرو با توسان، سانتافه و الانترا به عنوان پرفروش ترین ها به فروش رساند.

 

برای بسیاری از مالکان (بیشتر خودروهای کیا از سال 2011 تا 2021 که از کلید برای روشن کردن خودرو استفاده می کنند و هیوندای ها از سال 2016 تا 2021 آسیب دیده اند: Accent، Elantra، Elantra GT، Sonata، Veloster، Venue، Kona، Tucson، سانتافه، سانتافه اسپورت، سانتافه XL و پالیسید) آنقدر بد شده که هیوندای و کیا با یک راه حل وارد عمل شده اند.

 

در همین حال، قفل فرمان می تواند از سرقت های سوخت تیک توک جلوگیری کند. هیوندای و کیا قفل هایی را برای ادارات پلیس توزیع کرده اند تا به مالکان هیوندای و کیا یک بازدارندگی رایگان ارائه دهند. کیت سنسور جدید هیوندای قرار است نحوه دسترسی سارقان به خودروها را هدف قرار دهد.

 

کیا و هیوندای هر دو در یک بیانیه ایمیل به روز شده این هفته گفتند که این شرکت ها به دنبال نرم افزار به روز شده برای جلوگیری از سرقت خودروهای هدفمند هستند. هیوندای تخمین زده است که این به روز رسانی در مدل های خاصی در نیمه اول سال آینده در دسترس خواهد بود و برخی دیگر در اواخر سال 2023 عرضه خواهند شد.

 

پرونده های قضایی برای کیا و هیوندای به دلیل سرقت ها شروع شده است. یک دعوای دسته جمعی به دنبال مالکان وسایل نقلیه برای تعقیب خودروسازان به دلیل «تولید وسایل نقلیه بدون «سیستم ایموبلایزر خودرو» و «ناتوانی در افشای کامل نگرانی‌های مربوط به ایمنی» است. Automotive News 15 کت و شلوار را که توسط مالکان خودرو در 14 ایالت تا اواخر سپتامبر ثبت شده بود، جمع آوری کرد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۰:۴۷ توسط:امید موضوع: نظرات (0)